logo

Aantal premies blijft stijgen

Alle operatoren samen vroegen voor de sorteerinspanningen van hun klanten in 2016 zo’n 38.600 certificaten aan. Dit is een stijging van 3% t.o.v. het aantal aangevraagde certificaten voor 2015.

Begin September keurde VAL-I-PAC al meer dan 35.000 certificaten goed. Ook dit is beduidend sneller dan vorig jaar. De operatoren konden bijgevolg al duizenden klanten verblijden met een certificaatbrief.

dertussen wordt volop werk gemaakt van een nieuwe applicatie om de certificaten aan te vragen. Vanaf 2018 verloopt de aanvraag en verwerking van de certificaten via myClients. Nieuwe functionaliteiten moeten zowel voor VAL-I-PAC als voor de operator het gebruiksgemak verhogen.

image

Externe partner voor de certificaatbrieven

De 35.000 certificaten werden in 2017 een laatste keer door de operatoren zelf naar de ontpakkers gestuurd. Vanaf de volgende aanvraagronde doet VAL-I-PAC een beroep op een externe partner om de certificaatbrieven de deur uit te krijgen. Zo worden de dossierbeheerders bij de operatoren van een aanzienlijk werk ontlast.

De brief zal in uw naam én in naam van VAL-I-PAC verstuurd worden. Via het bedrijfslogo geeft de certificaatbrief de operator de nodige visibiliteit. We blijven vanzelfsprekend afstemmen over de timing waarop de certificaatbrieven de deur uit gaan, zodat indien nodig rekening gehouden wordt met de interne planning bij de operator.

Meer hierover communiceert VAL-I-PAC ook op de roadshow.

image